Witaj na stronie Szkoły Podstawowej nr 2 w Osobnicy

Wincenty Witos

Godło
Projekt "Pierwsze uczniowskie doświadczenia..."

PROJEKT

„PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY"


W kwietniu  2009 roku Szkoła Podstawowa nr 2 w Osobnicy przystąpiła do realizacji Ponadregionalnego Projektu Edukacyjnego współfinansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny i budżet państwa „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy". Beneficjentem Projektu, który objął 2.700 szkół podstawowych z terenu sześciu województw była Grupa Edukacyjna S.A. z Kielc. Szkoła Podstawowa nr 2 w Osobnicy była jedną z 450  szkół województwa podkarpackiego, które zostały wylosowane do udziału w tym projekcie.

Głównym celem projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy" było wdrożenie elastycznego modelu edukacji, dostosowanego do indywidualnych potrzeb  i możliwości uczniów, z wykorzystaniem nowatorskich metod i treści kształcenia. Istotą projektu było wielokierunkowe i wieloaspektowe wspieranie rozwoju uczniów nakierowane na rozwój kompetencji kluczowych, poprzez praktyczne działania dzieci pod kierunkiem nauczyciela. Wieloaspektowe wspieranie rozwoju umysłowego, emocjonalnego, społecznego, fizycznego i motorycznego dzieci rozpoczynających naukę szkolną odbywało się poprzez kształtowanie kompetencji kluczowych w oparciu o teorię inteligencji wielorakich Howarda Gardnera, amerykańskiego  psychologa i neurologa, profesora Uniwersytetu Harvarda i Uniwersytetu Bostońskiego, który zakłada, że każdy człowiek posiada wszystkie typy inteligencji  w różnym stopniu rozwinięte. Tworzą  one niepowtarzalny „profil inteligencji”, który podlega zmianom. Wszystkie te  inteligencje wzajemnie ze sobą współpracują, a  każdą z nich można rozwijać („słabsze” inteligencje można rozwijać poprzez „mocniejsze”).  Wykorzystanie w praktyce teorii H. Gardnera zapewniło uczniom doświadczenia edukacyjne i  społeczne na miarę ich zainteresowań, uzdolnień, możliwości i potrzeb. Umożliwiło działania we wszystkich dziedzinach aktywności, a szczególnie: językowej (język ojczysty i obcy), matematyczno - przyrodniczej, artystycznej i ruchowej, komunikacyjno - informacyjnej, społecznej (intra- i interpersonalnej). Wprowadzenie nowych treści i metod odbywało się na bazie opracowanych na potrzeby projektu materiałów metodycznych. Praca z dziećmi była prowadzona podczas zajęć obowiązkowych w ramach realizacji podstawy programowej oraz na zajęciach dodatkowych – pozalekcyjnych (50 godzin). W naszej szkole projekt adresowany był  do uczniów klas I - III,   a prowadzony był przez nauczycieli nauczania zintegrowanego: p. Elżbietę Ochwat, p. Dorotę Bienia  i   p. Danutę Kula.

  Do projektu dobrane zostały takie środki, które stymulowały rozwój wieloaspektowo i wielowymiarowo. Uwrażliwiły na odbiór sensoryczny, zaspokajając potrzebę samodzielnego odkrywania świata, kształtując umiejętność uczenia się i samokontroli oraz motywując do samodzielnych działań, dając możliwość odczucia sukcesu. Środki dydaktyczne wykorzystane w Ośrodkach Zainteresowań sprzyjały humanizacji procesu kształceni i odczuwaniu radości ze zdobywania wiedzy, wyzwalając zainteresowania, rozwijając zdolności i umiejętności uczenia się zgodnie z indywidualnym rytmem rozwoju oraz indywidualnym profilem inteligencji dziecka. Efektem uczestnictwa uczniów w zajęciach dodatkowych był pokaz efektów i osiągnięć dzieci zaprezentowany na forum publicznym.

 

Nawigacja
Statystyki
Do wakacji zostało: 92 dni.
Do nowego roku zostało: 287 dni.
Naszą stronę odwiedziło: 9862740 osób.

Kalendarz
Marzec 2024

Nd Pn Wt Śr Cz Pt Sb
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło